Annika Olsson blir ny rektor för Campus Helsingborg

ao

Den 1 januari slutar vår nuvarande rektor Jesper Falkheimer sin tjänst som rektor på Campus Helsingborg. Då tar Annika Olsson, professor i förpackningslogistik och tidigare vicerektor på Lunds Tekniska Högskola (LTH), över rollen.

Hon är sedan tidigare bekant med Institutionen för service management och tjänstevetenskap genom bland annat Centrum för handelsforskning samt ReLog.

– Det känns spännande. Jag brinner mycket för samverkan med omgivande samhälle och tvärvetenskap i både forskning och utbildning, något som är ett signum för Campus Helsingborg, säger Annika Olsson.

Läs hela pressmeddelandet på lu.se eller på Campus Helsingborgs webb.