Årets stipendiater från ISK har alla gemensamt att de vill jobba för ett bättre och öppnare samhälle

jpg

Campus Vänners stipendieutdelning gick i år av stapeln på det nya studenthuset Helsingborgen. Gäster var studenter, representanter från Helsingborgs stads näringsliv samt lärare och personal från Campus Helsingborg och specialinbjudna gäster från Lunds universitet.

Kvällen började med mingel och när alla satt sig samtalade Cecilia Cassinger, Universitetslektor vid Institutionen för strategisk kommunikation, tillsammans med Mats-Ola Schulze, HIF:s klubbdirektör om HIF som varumärke. Vilken framtid har HIF samt hur skulle klubben kunna profilera sig.

bild1

Läs gärna artikeln om samtalet på Helsingborgs Dagblad/Sydsvenskan ”Varumärkesforskaren: ”HIF borde göra något drastiskt”.

Under årets upplaga av stipendieutdelningen var det många studenter från Institutionen för strategisk kommunikation som fick motta pengar, inte bara för större projekt som sökts via ex samhällsvetarkåren Agora, men även för sina egna forsknings- och utbildningsprojekt;

• Hui Zhao, Doktorand, fick sitt stipendium för att kunna medverka i en större konferens i Hong Kong under december månad 2016. Där hon kommer hon att presentera ett paper inom Kriskommunikation samt representera Institutionen. Hennes forskning tar avhopp i det hon kallar ”Dynamics of Crisis Communication”, där kriskommunikation ses utifrån olika vinklar via sociala medier och hur överskridande de olika sätten att kommunicera är under en kris och vikten av kommunikation under en kris. Vill du veta mer om Hui Zhao, läs här.

bild3
  • Anna Snellman, masterstudent, som under våren ska skriva sin masteruppsats inom kommunikation tillgänglig för människor med någon form av funktionsnedsättning.

bild4
  • Mattias Petersson, Hanna Mellin, Emma Cedell och Christina Abdulahad representerade de 12 studenter från Institutionen, vilka under hösten 2016 medverkar i ett projekt kallat P2P Challenging Extremism, som startades av amerikanska utrikesdepartementet. Det ska mynna ut i en digital kampanj mot extremism och många olika universitet runt om i världen medverkar. Gruppen har kommit vidare i den regionala finalen med sin kampanj ”Färgstarkare Tillsammans” i Hamburg den 7 december, men stipendiet skall främst användas för att täcka kostnaderna för kampanjavslutet som sker den 30 november på Mindpark i Helsingborg. Läs gärna mer om kampanjen ”Färgstarkare Tillsammans”.

bild2
Från vänster: Mattias Petersson, Hanna Mellin, Emma Cedell, Christina Abdulahad