Lunds universitet firar 350 år

jubileum

Universitetets 350-årsjubileum pågår 19 december 2016 – 28 januari 2018!

Jubileumsåret är en möjlighet för Lunds universitet att uppmärksamma utbildning, forskning, de senaste innovationerna och samarbeten som leder universitetet mot framtiden. Under 2017 blir Lunds universitet ett ännu öppnare universitet än vanligt, helt enkelt.

Jubileet vänder sig till alla intresserade, från framtida och nuvarande studenter, alumner, samarbetspartners och Lundabor till forskningsintresserade och många fler. Även deltagare som kommer långväga ifrån välkomnas då vi har flera veckolånga programaktiviteter som gör resan hit väl värd.

Ett digert program – med något för alla

Jubileet bjuder på fem vetenskapliga temaveckor om aktuella frågor, föreläsningar och seminarier, en årslång jubileumskurs i lundensisk bildning, konstutställningar och musikaliska framträdanden, festliga tillställningar, en upptäckardag för de minsta, en jubileumsrevy och mycket mer.

I flera av arrangemangen medverkar kända internationella och nationella namn från forskarvärlden. Även organisationer, näringsliv och beslutsfattare deltar.

Jubileumsprogrammet speglar universitetets mångfald och bredd och innehåller såväl evenemang som har tagits fram speciellt för jubileet som universitetets ordinarie verksamhet.

Jubileumsprogrammet

För mer information om Lunds univeristet 350 år