Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Sju uppsatser uppmärksammas särskilt under årets avslutningsceremonier

grad

Under årets avslutningsceremonier, både för kandidatstudenter på Helsingborgs Arena och för institutionens masterstudenter i Universitetsaulan i Lund, delades ut stipendier och hedersomnämnanden för bästa uppsatser.

Uppsatserna behandlar olika aspekter på strategisk kommunikation inom ramen för institutionens utbildningar.

Stipendiaterna för 2015
 

Marknadsföreningen i Helsingborgs stipendium på 7 500 kronor, Masternivå

  • Christofer Gaude och Celine Bisgaard Olsen, Show me what you share and I’ll tell you who you are – A study into consumers’ willingness to share viral marketing
     

Helsingborgs stads stipendium på 10 000 kronor, Kandidatnivå

  • Cornelia Böttiger och Julia Karlsson, Konst, komposter och gemenskap. När hållbarheten slog rot i Hökarängen
     

Bästa examensarbeten på Masternivå

  • Rickard Andersson, Kommunikatören som meningsfacilitator – Kommunikatörens strategiska arbete med kommunikation
     
  • Kenneth Rönholt, The art of falsifying. A grounded theory of communication advisors’ use of social media to create perceived authenticity of top politicians
     
  • Alba Chiara di Bari, Twitter is not for everyone. Political Public Relations of the Italian Prime Minister Matteo Renzi


Bästa examensarbeten på Kandidatnivå

  • Isabelle Himmelstrand och Nicolas Rodriguez Bolin, Den skräddarsydda sanningen. En kvalitativ studie om den alternativa mediesajten Avpixlat
     
  • Martina Fransson och Ylva Nilsson, Sökmotoroptimering – mer än synlighet on­line. En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv