Uppsatserna behandlar olika aspekter på strategisk kommunikation inom ramen för institutionens utbildningar.
Stipendiaterna för 2015
Marknadsföreningen i Helsingborgs stipendium på 7 500 kronor, Masternivå
- Christofer Gaude och Celine Bisgaard Olsen, Show me what you share and I’ll tell you who you are – A study into consumers’ willingness to share viral marketing
Helsingborgs stads stipendium på 10 000 kronor, Kandidatnivå
- Cornelia Böttiger och Julia Karlsson, Konst, komposter och gemenskap. När hållbarheten slog rot i Hökarängen
Bästa examensarbeten på Masternivå
- Rickard Andersson, Kommunikatören som meningsfacilitator – Kommunikatörens strategiska arbete med kommunikation
- Kenneth Rönholt, The art of falsifying. A grounded theory of communication advisors’ use of social media to create perceived authenticity of top politicians
- Alba Chiara di Bari, Twitter is not for everyone. Political Public Relations of the Italian Prime Minister Matteo Renzi
Bästa examensarbeten på Kandidatnivå
- Isabelle Himmelstrand och Nicolas Rodriguez Bolin, Den skräddarsydda sanningen. En kvalitativ studie om den alternativa mediesajten Avpixlat
- Martina Fransson och Ylva Nilsson, Sökmotoroptimering – mer än synlighet online. En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv