Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Strategisk kommunikation på plats under Almedalsveckan 2015

visby

Den 29 juni till den 3 juli är det dags för Almedalsveckan i Visby. Under veckan bjuder forskare från Lunds universitet på allt från Science slam, samtal och debatter om bland annat framtidens lärande, demens- och diabetesvård till hur regioner kan skapa platser som attraherar.

De allra flesta arrangemangen som Lunds universitet anordnar äger rum på Hästgatan 13 i Visby, och utöver det så deltar många av universitets forskare vid i andra arrangörers program. Läs mer om Lunds universitet under Almedalsveckan i Visby.

Från Institutionen för strategisk kommunikation vill vi tipsa om seminariet ”Staden som varumärke” tisdagen den 30 juni som lyfter fram hur kommuner kommunicerar. Ett av flera syften är att locka invånare, investeringar och skatteintäkter. Men betyder det att medborgarna är kunder och att staden är ett varumärke? Hur jobbar kommuner med kommunikation och kan de använda liknande metoder som ett företag gör?

 

Staden som varumärke

Arrangör: Sveriges Kommunikatörer, Helsingborgs stad
Tid: 11:00 - 12:00
Plats: Best Western Strand Hotel, Strandgatan 34
Medverkande från Lunds universitet: Jesper Falkheimer, professor i strategisk kommunikation
Läs mer om arrangemanget här