Vad händer med studenterna i strategisk kommunikation efter examen?

campus

Institutionen för strategisk kommunikation genomför just nu en stor alumnundersökning för att ta reda på hur det går för våra studenter efter examen. Enkäten skickades ut den gångna veckan.

Hur lång tid tar det innan studenter får jobb efter en examen i strategisk kommunikation? Vad har man för titel och arbetsuppgifter? Är det många som läser vidare och hur ser man på sin utbildning i strategisk kommunikation, så här med lite perspektiv? Allt detta tänker vi på institutionen för strategisk kommunikation svara på genom en alumnundersökning.

Undersökningen riktar sig till alla kandidat- och masteralumner som avslutat sitt examensarbete under 2014, 2015 eller 2016. Så håll utkik i mail-inkorgen ni med examen i strategisk kommunikation från 2014-2016!

Resultatet presenteras senare här på hemsidan.