Lunds universitet firar 350 år. Läs mer på lu.se

Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Forskningsområden

på institutionen för strategisk kommunikation

Exempel på forskningsområden vid Institutionen för strategisk kommunikation är:

Internkommunikation: Hur påverkar ledarens kommunikation ett företags interna processer?

Kriskommunikation: Vad och hur kommunicerar en organisation för att förbereda och hantera kriser?

Kommunikativa processer för varumärket: Forskningen analyserar och problematiserar hur företag kommunicerar med konsumenter för att stärka sitt varumärke. Hur realiseras värdeskapande strategier för olika målgrupper? Varumärket sett ur konsumentens perspektiv är ett annat område i fokus.

Nya medier och modern demokrati: Vilken roll spelar sociala medier - och hur organisationer hanterar dem - för ett demokratiskt samhälle?

Organisation och samhälle: Hur ser sambanden mellan organisationers kommunikation och samhällsfenomen ut?

Professionalism, expertis och etik: Hur ser kommunikatörers verklighet ut och vilka är framtidstendenserna?

Sidansvarig:

Institutionen för strategisk kommunikation
Lunds Universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 65 95
E-post: info [at] isk.lu.se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg