Lunds universitet firar 350 år. Läs mer på lu.se

Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.

Näringslivet om utbildningen

Ulrika Rudqvist, ansvarig för digital affärsutveckling på Scandinavian Cosmetics

"Hela näringslivet står inför en digitalisering och har ett stort behov av digitala talanger. En kommunikatör är inte längre bara en kommunikatör, utan förväntas ha digitala kunskaper och förståelse för en värld där internet bär våra traditionella medier. Studenterna från Strategisk kommunikation och digitala medier kommer att vara otroliga resurser för företag i deras digitaliseringsprocess, och kommer vara nyckelpersoner när det gäller att utveckla marknads- och kommunikationsavdelningar”

Mikael Blomqwist, digital projektledare på Cloetta 

”Digitaliseringen av samhället bidrar till att organisationer och organisationskommunikation är i ständig förändring. Det är därför viktigt att de som arbetar med dessa frågor har en bred kunskap om digitala medier och hur de påverkar kommunikationslandskapet. Det är garanterat något som studenterna från kandidatprogrammet i Strategisk kommunikation och digitala medier får med sig från utbildningen. Studenterna får både strategiska och praktiska färdigheter inom digital kommunikation, vilket efterfrågas starkt av många arbetsgivare.”

Sidansvarig:

Institutionen för strategisk kommunikation
Lunds Universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 65 95
E-post: info [at] isk.lu.se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg