Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Case förbereder studenter inför arbetslivet!

Fredagen den 16 februari fick strategisk kommunikation besök av den digitala analys- och strategipartnern Whispr Group. De bjöd in alla förstaårsstudenter på kandidatprogrammet i strategisk kommunikation och kandidatprogrammet i strategisk kommunikation och digitala medier till ett endagscase. Zaid Jabar, alumn från programmet och anställd på Whispr Group anordnade dagen tillsammans med sin kollega Jonas Nilsson.
case
Foto: Alicia Fjällhed

Vi var alla förväntansfulla och spända inför vilket case vi skulle få arbeta med. Dagen inleddes med en presentation och introduktion till jobbet som analytiker. Därefter hade Zaid och Jonas planerat in ett Skype-samtal med Max Andersson, kommunikationsdirektören på Viaplay, som introducerade caset. Företaget är bara ett av många prestigefyllda samarbeten som Whispr Group kan stoltsera med. Vi fick veta att dagens uppgift bestod av att analysera Viaplays kampanjer och därefter göra en utvärdering med rekommendationer. I grupp om 5-6 personer skulle vi sedan under dagen lösa caset ihop och förbereda en presentation.

Initiativet till endagscaset uppskattades mycket av alla. Under dagen knöts kurslitteratur och praktik samman och sattes i kontext. Det var lärorikt och intressant att göra någonting kreativt tillsammans. Framförallt var det roligt att få mersmak på vad vi faktiskt kan tänkas arbeta med i framtiden, efter vår examen.

Av alla bidrag som presenterades av studenter under dagen utsåg Whispr group en vinnare som presenterat den bästa lösningen på problemet. Givetvis var det extra roligt att bli utsedda vinnare av Whispr Group och Viaplay vilket har lett till att vi har mottagit varsitt pris samt äran att skriva den här texten.

Text: Frida Modin, Julia Lorentsson, Nils Ehrnborg, Agnès Ericson och Sanna Hansson (förstaårsstudenter i strategisk kommunikation). 

 

Senaste nyheter

2019-02-11

Slutrapporten är här: 7 steg mot den kommunikativa organisationen

Slutrapporten är här: 7 steg mot den kommunikativa organisationen
2018-12-20

Vinnare utsedd i Gullers Grupps uppsatsstipendium

Vinnare utsedd i Gullers Grupps uppsatsstipendium
2018-12-14

More research funds keep on coming

More research funds keep on coming
2018-11-22

Workshop om delningsekonomins villkor och utmaningar för svensk äventyrsturism

Workshop om delningsekonomins villkor och utmaningar för svensk äventyrsturism
2018-11-16

Nytt forskningsprojekt i tvärvetenskaplig miljö - Urban turismutveckling i förnyelse: hantera hållbarhet i tilltagande turismflöden

Nytt forskningsprojekt i tvärvetenskaplig miljö - Urban turismutveckling i förnyelse: hantera hållbarhet i tilltagande turismflöden

Institutionen för strategisk kommunikation
Lunds Universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 65 95
E-post: info [at] isk [dot] lu [dot] se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg