Vi var alla förväntansfulla och spända inför vilket case vi skulle få arbeta med. Dagen inleddes med en presentation och introduktion till jobbet som analytiker. Därefter hade Zaid och Jonas planerat in ett Skype-samtal med Max Andersson, kommunikationsdirektören på Viaplay, som introducerade caset. Företaget är bara ett av många prestigefyllda samarbeten som Whispr Group kan stoltsera med. Vi fick veta att dagens uppgift bestod av att analysera Viaplays kampanjer och därefter göra en utvärdering med rekommendationer. I grupp om 5-6 personer skulle vi sedan under dagen lösa caset ihop och förbereda en presentation.
Initiativet till endagscaset uppskattades mycket av alla. Under dagen knöts kurslitteratur och praktik samman och sattes i kontext. Det var lärorikt och intressant att göra någonting kreativt tillsammans. Framförallt var det roligt att få mersmak på vad vi faktiskt kan tänkas arbeta med i framtiden, efter vår examen.
Av alla bidrag som presenterades av studenter under dagen utsåg Whispr group en vinnare som presenterat den bästa lösningen på problemet. Givetvis var det extra roligt att bli utsedda vinnare av Whispr Group och Viaplay vilket har lett till att vi har mottagit varsitt pris samt äran att skriva den här texten.
Text: Frida Modin, Julia Lorentsson, Nils Ehrnborg, Agnès Ericson och Sanna Hansson (förstaårsstudenter i strategisk kommunikation).