Charlotte Simonsson invald i Sveriges Kommunikatörers styrelse

lotta

Institutionens prefekt, Charlotte Simonsson, valdes in i styrelsen för Sveriges Kommunikatörers vid årsstämman den 30 mars på Moderna Museet i Stockholm.

Sveriges Kommunikatörer är en branschorganisation, eller nätverk om man så vill, med ca 7400 medlemmar i nuläget. Organisationens syfte är bland annat att bygga och utveckla nätverk, men erbjuder även kompetensutveckling i form av kortare utbildningar, omvärldsbevakning, tips om lediga jobb och praktikplatser, med mera.

Sveriges Kommunikatörer och Institutionen för strategisk kommunikation har haft ett nära samarbete i flera år, bland annat genom att Charlotte föreläst och hållit utbildningar för nätverket. Omvänt har Sveriges Kommunikatörers VD, Cecilia Schön Jansson, ibland föreläst för institutionens studenter. Detta samarbete har alltså nu lett till att institutionen är representerat i Sveriges Kommunikatörers styrelse. Grattis, Charlotte!

Som student kan man gå med gratis i Sveriges Kommunikatörer. Mer om det och mycket annat går att läsa på nätverkets hemsida.

SVERIGES KOMMUNIKATÖRER

logga

Sveriges Kommunikatörer är ett nätverk med över 7400 medlemmar som arbetar med kommunikation. Organisationen är uppbyggd av nio regioner som alla har sina egna programgrupper.