"Den kommunikativa organisationen" i fokus hos Sveriges Kommunikatörer

forskning

I slutet av oktober hade forskningsprojektet "Den kommunikativa organisationen", vid vilken flera medarbetare från Institutionen för strategisk kommunikation medverkat, slutkonferens. Sedan några veckor intervjuas deltagare ur projektet på Sveriges Kommunikatörers hemsida. En av de som intervjuats hittills är Rickard Andersson, doktorand vid institutionen.

I artikeln delger Rickard Andersson några resultat kring sin forskning kring vilka faktorer som påverkar medarbetares kommunikativa ansvarstagande inom en organisation. Delaktighet och relationen till ens chef tas upp som exempel. Läs hela artikeln här.

Sveriges Kommunikatörer har sedan artikeln publicerades intervjuat ytterligare medverkande i projektet "Den kommunikativa organisationen" i form av några personer som inte är knutna till institutionen. Läs gärna på Sveriges Kommunikatörers hemsida. Fler texter om projektet är att vänta.