Lena Rolén blev firad av hela universitet under årshögtiden den 31 januari

lr
Lena Rolén blir uppmärksammad av rektor Torbjörn von Schantz

Kärnverksamheterna – forskning och utbildning – kräver professionellt administrativt stöd. Lunds universitets administrativa pris 2019 har tilldelats studievägledare och biträdande studierektor Lena Rolén vid Institutionen for strategisk kommunikation samt forskningshandläggare Sophie Hydén Picasso vid sektionen Forskning, samverkan och innovation.

Årshögtiden som hölls under fredagen den 31 januari i Universitetsaulan är ett samlat sätt för universitetet att uppmärksamma personer från alla de delar, som tillsammans gör universitetet framgångsrikt. Forskningen hedras separat under promotion och professorsinstallation, fakulteterna håller examenshögtider för att fira studenter och även filantroper uppmärksammas regelbundet för sina insatser. Årshögtiden ger universitet möjlighet att uppmärksamma extraordinära insatser inom alla universitetets delar samtidigt; forskning, ledarskap, pedagogik, studieresultat och administration. Samtidigt bjuds det in vänner från många delar av samhället för att fira.