Professor Eli Avraham gästar institutionen

eli avraham

Under november gästar Eli Avraham, framstående professor i kommunikation vid universitetet i Haifa - Israel, Institutionen för strategisk kommunikation.

Hans forskning fokuserar särskilt på krisdrabbade platser kamp för återställande av image och förtroende. Professor Avraham är inbjuden av forskningsgruppen ‘Rädslans geografi’ för att diskutera hur skadade bilder av städer och länder kan återuprättas genom kommunikativa insatser. Den 12 november håller han ett forskningsseminarium med titeln  ”Nation branding and marketing strategies for combatting tourism crises and stereotypes towards nations”.