Höstterminen 2022 startar den 29 augusti

Studenter som balanserar utomhus
Bild på 4 studenter som går på rad utomhus i vackert väder.

Vi välkomnar nya och gamla studenter till institutionen under hösten. Våra program startar direkt vid terminsstart och inleds med obligatorisk programintroduktion. Våra masterstudenter välkomnas redan den 18 augusti för pre-registration.

Vi har programstart för våra två kandidatprogram och vårt masterprogram under hösten. Det förväntar bli totalt ca 90 nya kandidatstudenter och ca 50 nya masterstudenter denna terminen. Som ny programstudent kommer du att bli registrerad på programmet och första kursen av oss på ISK efter programintroduktionen.

Vi har också ett antal fristående kurser som ges under hösten, med olika startdatum. Du registrerar dig själv på alla våra fristående kurser och det görs veckan innan kursstart.

För våra nya studenter finns information att hitta på sidan Ny student HT2022

Viktigt att tänka på inför terminsstart:

• Skapa ett studentkonto. Studentkontot ger dig tillgång till bland annat e-post, fillager, passerkort, flera datasalar och bibliotekens nättjänster.
  • Hitta bostad. Det finns många bostadsbolag som har studentlägenheter i Helsingborg. Se Hitta bostad för att få hjälp i ditt letande. Glöm sen inte att folkbokföra dig på din nya adress.
  • Har du en dokumenterad funktionsnedsättning? Ansök då om pedagogiskt stöd
  • Hitta rätt. Kolla upp var Campus Helsingborg finns innan kursintroduktionen. Du hittar oss på Universitetsplatsen 2 i Helsingborg.