Hur kan besöksmål och destinationer arbeta med trygghetsskapande åtgärder - Ny rapport ute

Tecknad framsida för rapport

I rapporten "Säkert! Upplevd trygghet på svenska besöksmål” summerar forskarna Cecilia Cassinger, Maria Månsson, Jörgen Eksell vid Institutionen för strategisk kommunikation och Ola Thufvesson vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap ett 2-årigt forskningsprojekt som finansierats av Besöksnäringens forsknings och utvecklingsfond (BFUF).

Forskarna har studerat nio urbana besöksmål i Sverige från tre perspektiv; besöks-, media och kommunikations- samt stadsmiljöperspektivet.

Rapporten innehåller också rekommendationer för hur besöksmål och destinationer kan arbeta med trygghetsskapande åtgärder och några exempel från branschen.

Rapport: Säkert! Upplevd trygghet på svenska besöksmål