Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Institutionen för strategisk kommunikation står värd för International Place Branding Associations (IPBA) sjunde årskonferens

avenue with bicycles and people

Konferensen samlar forskare, praktiker och studenter inom platsvarumärkesområdet och relaterade forskningsfält om staters, länders, destinationers och städers varumärkesarbete samt offentlig diplomati. 

Temat för IPBA konferensen 2023 är Platsvarumärkesarbete i tider av kris och osäkerhet. Vi bjuder in bidrag som undersöker platsvarumärkesdiskurser och praktiker i ljuset av globala kriser och upplevelser av osäkerhet. Klimatförändringarnas katastrofer, den trasiga säkerhetsarkitekturen i Europa efter kriget i Ukraina, skador på den globala ekonomin, till den globala expansionen av auktoritärt styre, bidrar till en växande känsla av att leva i en tid av evig kris och osäkerhet. Vilka är konsekvenserna av kris och osäkerhet för platsvarumärken? Hur kan forskare inom platsvarumärken bidra till att stärka dialog och samverkan kring utmanande frågor? Hur kan vi tänka kring hur platser skapas och omskapas i en krisdrabbad värld och under osäkra omständigheter?

Läs mer och skicka in ett abstract här.

Datum: 18–20 oktober 2023
Plats: Lunds University, Campus Helsingborg