Julstämning på Masterprogrammet

Masterstudenter och lärare i julkläder
Foto: Singhararith Chea

I december organiserade studenterna på Masterprogrammet i strategisk kommunikation sitt traditionsenliga julknytkalas på Campus Helsingborg.

Festen hölls i lokalerna på C-7, som pyntades för tillfället av den särskilt tillsatta festkommittén. Julgranen kläddes, juldukarna vecklades ut och ljusgirlangerna hängdes upp. När mörkret började falla över Helsingborgs snöklädda gator, samlades studenter från första och andra året på Masterprogrammet, lärare och ledning för att njuta av ett julbord med läckerheter från hela världen.

På programmet finns studenter från ett 30-tal länder och varje festdeltagare hade med sig sin egen specialitet. Efter middagen arrangerades olika tävlingar och spel, bland annat julklappsspelet och ett julquizz. Priset för kvällens bästa julutstyrsel kammades hem av förstaårsstudenten Mirna Janineh, som hade haft sin färgglada tröja med sig i resväskan från Honduras.

Julfesten är en av flera sociala aktiviteter som programmet anordnar och ger studenter och lärare tillfälle att träffas utanför klassrummet i en avslappnad miljö.