Ny internationell doktorandkurs i strategisk kommunikation lanserad

Flicka läser bok i bibliotek

Strategisk kommunikation är ett snabbt växande tvärvetenskapligt forskningsområde och centralt för alla organisationer eller enheter.

Under de senaste decennierna har ämnet utvecklat sina egna metoder och teorier och kännetecknas numera av flera perspektiv. I denna kurs kommer doktorander att träffa ledande forskare, vilka representerar olika perspektiv inom området, men man kommer även diskutera idéer inom strategisk kommunikation. Kursen är uppbyggd kring olika kommunikationsperspektiv med fokus på praktikbaserade, kulturella, sociala, institutionella och kritiska forskningssätt.

Huvuddelen av kursen består av en obligatorisk vecka med en kombination av föreläsningar, seminarier och workshops vid Lunds universitet i Helsingborg, där deltagarna har möjlighet att diskutera strategisk kommunikation i förhållande till sina egna doktorandprojekt.

Kursen äger rum 17-21 januari 2022 vid Institutionen för strategisk kommunikation vid Lunds universitet i Helsingborg, Sverige.

Du hitta mer information om denna kurs i prospektet.
Prospekt Doktorandkurs