Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

åsa

Åsa Thelander

Lärare

åsa

Spaces of identity in the city : Embracing the contradictions

Författare

  • Cecilia Cassinger
  • Åsa Thelander

Redaktör

  • Mihalis Kavaratzis
  • Massimo Giovarnardi
  • Maria Lichrou

Summary, in English

Several studies demonstrate the value of residents’ voices in the place branding process, however, relatively little is known about how residents experience participating in place branding campaigns and the consequences for place identity. This chapter explores the question of whether participatory branding initiatives could potentially lead to more inclusionary representational spaces in the city. Knowledge about how such spaces are produced can inform the maintenance of place brand on the strategic level and how it may include the needs of the local community. The study shows that contradictions within spaces could be useful to preserve on a strategic level in order to increase the awareness of marginalized interest in the city’s identity. Contradictions highlight asymmetries in power relations between groups and interests in the city and are difficult to resolve, thus they create ambiguous spaces in which the place identity is continuously reworked and negotiated.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2017-11-30

Språk

Engelska

Sidor

70-81

Publikation/Tidskrift/Serie

Routledge Studies in Critical Marketing

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Routledge

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • place branding
  • place identity
  • space
  • city
  • particpation
  • social media

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781138659247
  • ISBN: 978-131721672-8