Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

cc

Cecilia Cassinger

Place branding, brand communication, communication geography, sustainability, activism, cities

cc

Hållbar utveckling i överturismens era

Sustainable development in an era of overtourism

Författare

  • Cecilia Cassinger
  • Jan-Henrik Nilsson

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation
  • Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Publiceringsår

2021-05-03

Språk

Svenska

Sidor

4-8

Publikation/Tidskrift/Serie

Organisation & Samhälle

Volym

2021

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Föreningen Företagsekonomi i Sverige

Ämne

  • Economic Geography

Nyckelord

  • hållbar utveckling
  • överturism
  • urbana turistdestinationer

Status

Published

Projekt

  • Rethinking urban tourism development: Dealing with sustainability in the age of over-tourism

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2001-9114