Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

cc

Cecilia Cassinger

Place branding, brand communication, communication geography, sustainability, activism, cities

cc

Scandinavian design aesthetics as a taste regime in Korea – the case of IKEA

Författare

  • Lydia Choi Johansson
  • Cecilia Cassinger

Redaktör

  • Zeynep Arsel
  • Jonathan Bean

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2018-03

Språk

Engelska

Sidor

83-83

Publikation/Tidskrift/Serie

Taste, Consumption and Markets

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Routledge

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • Taste regimes, everyday practice, hegemony, IKEA

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781138636576