Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

cc

Cecilia Cassinger

Place branding, brand communication, communication geography, sustainability, activism, cities

cc

"We look within... So we can look up” – Towards a nonviolent ethics of human brand co-creation

Författare

  • Monica Porzionato
  • Cecilia Cassinger

Redaktör

  • Stefan Markovic
  • Richard Gyrd-Jones
  • Sylvia Von Wallpach
  • Adam Lindgreen

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2021

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Research Handbook on Brand Co-creation: Theory, Practice, and Ethical Implications

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Edward Elgar Publishing

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • Human branding, influencers, brand co-creation, ethics, violence, vulnerability

Status

Inpress

Projekt

  • Rethinking urban tourism development: Dealing with sustainability in the age of over-tourism