Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

cc

Cecilia Cassinger

Place branding, brand communication, communication geography, sustainability, activism, cities

cc

Aspirational place branding : the strategic transformation of a city narrative

Författare

  • Cecilia Cassinger

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2016

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Konferensbidrag: abstract

Ämne

  • Media and Communications

Nyckelord

  • Aspirational talk
  • city branding
  • narrative
  • place identity
  • visionaries

Conference name

The inaugural annual conference of the international place branding association

Conference date

2016-12-07 - 2016-12-09

Conference place

London, United Kingdom

Status

Published