Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

cc

Cecilia Cassinger

Place branding, brand communication, communication geography, sustainability, activism, cities

cc

Place brand communication as aspirational talk : – further exploring the constitutive model of communication

Författare

  • Cecilia Cassinger

Summary, in English

This paper introduces the concept of aspirational talk to examine the constitutive features of place brand communication. Aspirational talk builds on a performative view of communication and is characterised by a gap between future-oriented visionary talk and concrete action. The study explores place brand communication as aspirational talk through a qualitative case study of how place branding is used to drive changed in two Swedish cities. Two ideological different aspirations are identified and contrasted. It is argued that aspirational talk helps us to further understand the gap between the political visions and ideals that underpin place brand communication and residents’ everyday life in the city.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2018-10-31

Språk

Engelska

Sidor

79-89

Publikation/Tidskrift/Serie

Communication & Society

Volym

31

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Universidad de Navarra

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • Aspirational talk
  • place brand communication
  • speech act theory
  • politics
  • vision
  • city

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0214-0039