Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

cc

Cecilia Cassinger

Place branding, brand communication, communication geography, sustainability, activism, cities

cc

20 Years of Nordic Place Branding Research: A Review and Future Research Agenda

Författare

  • Cecilia Cassinger
  • Szilvia Gyimothy
  • Andrea Lucarelli

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2021

Språk

Engelska

Sidor

102-110

Publikation/Tidskrift/Serie

Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism

Volym

21

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • place branding
  • Nordic
  • research agenda
  • Nordic wave
  • Nordic exceptionalism
  • Nordic model

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1502-2250