Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

cc

Cecilia Cassinger

Place branding, brand communication, communication geography, sustainability, activism, cities

cc

City branding involving new media – implications for citizen participation

Författare

  • Cecilia Cassinger
  • Åsa Thelander

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2014

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Konferensbidrag: abstract

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • city branding
  • citizenship
  • participation
  • social media
  • Instagram

Conference name

ECREA 2014 : Communication for empowerment : citizens, markets, innovations

Conference date

2014-11-12 - 2014-11-15

Conference place

Lisbon, Portugal

Status

Unpublished