okt
Institutionen för strategisk kommunikation står värd för International Place Branding Associations (IPBA) sjunde årskonferens

Konferensen samlar forskare, praktiker och studenter inom platsvarumärkesområdet som handlar om staters, länders, destinationers och städers varumärkesarbete samt offentlig diplomati.
Temat för IPBA konferensen 2023 är Platsvarumärke i kris och osäkerhet. Vi välkomnar bidrag som undersöker platsvarumärkesdiskurser och praktiker i ljuset av globala kriser och upplevelser av osäkerhet. Klimatförändringarnas katastrofer, den trasiga säkerhetsarkitekturen i Europa och kriget i Ukraina, global finanskris och åsidosättande av demokratiska principer bidrar till en växande känsla av att leva i en tid av evig kris och osäkerhet. Vilka är konsekvenserna av kris och osäkerhet för kommunikationen av platsvarumärken? Hur kan forskare inom platsvarumärken bidra till att stärka dialog och samverkan kring utmanande frågor? Hur kan vi tänka kring hur platser skapas och omskapas i en krisdrabbad värld och under osäkra omständigheter?
Läs mer och skicka in ett bidrag här.
Om evenemanget
Plats:
Campus Helsingborg
Kontakt:
cecilia [dot] cassinger [at] isk [dot] lu [dot] se