Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Forskningsområden

på institutionen för strategisk kommunikation
Strategisk kommunikation är ett flervetenskapligt ämne med flera tillämpningsområden såsom organisationskommunikation, PR, varumärkeskommunikation, kriskommunikation och förändringskommunikation.

ByggnadFotograf: Kennet Rouna

Några exempel på forskningsområden vid institutionen för strategisk kommunikation

Internkommunikation

Hur påverkar ledarens kommunikation ett företags interna processer?

Läs mer här.

Kriskommunikation

Vad och hur kommunicerar en organisation för att förbereda och hantera kriser?

Kommunikativa processer för varumärket

Forskningen analyserar och problematiserar hur företag kommunicerar med konsumenter för att stärka sitt varumärke. Hur realiseras värdeskapande strategier för olika målgrupper? Varumärket sett ur konsumentens perspektiv är ett annat område i fokus.

Nya medier och modern demokrati

Vilken roll spelar sociala medier - och hur organisationer hanterar dem - för ett demokratiskt samhälle?

Organisation och samhälle

Hur ser sambanden mellan organisationers kommunikation och samhällsfenomen ut?

Professionalism, expertis och etik

Hur ser kommunikatörers verklighet ut och vilka är framtidstendenserna?

Sidansvarig:

Institutionen för strategisk kommunikation
Lunds Universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 65 95
E-post: info [at] isk [dot] lu [dot] se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg