Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

hm

Henrik Merkelsen

Lärare

hm

Nation branding as an emerging field – An institutionalist perspective

Författare

  • Henrik Merkelsen
  • Rasmus Kjaergaard Rasmussen

Summary, in English

Nation branding is a remarkable phenomenon. In less than two decades, it has established itself as the preferred framework for interstate strategic communication and as an emerging academic field. The paper describes how this extraordinary expansion was possible by showing how nation branding presents itself as a theoretical possibility and a practical necessity. We propose that what made a travel possible from product branding via corporate branding to nation branding was the semantic flexibility of the brand concept. We argue that the brand concept is almost void of meaning and that this feature has been an indispensable requisite for establishing nation branding as a field of practice and as an academic field. Despite the indisputable academic productivity that is a result of the vagueness of the brand concept, we suggest that to reach a normal science-like situation in the field of nation branding a clarification and systematization of central concepts is needed.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2016-07-27

Språk

Engelska

Sidor

99-109

Publikation/Tidskrift/Serie

Place Branding and Public Diplomacy

Volym

12

Issue

2-3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Palgrave Macmillan

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • Nation branding
  • Brand concept
  • Scandinavian institutionalism
  • theory and practice

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1751-8040