Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

hm

Henrik Merkelsen

Lärare

hm

Translating public diplomacy and nation branding in Scandinavia : An institutional approach to the Cartoon Crises

Författare

  • Cecilia Cassinger
  • Henrik Merkelsen
  • Jörgen Eksell
  • Rasmus Kjaergaard Rasmussen

Summary, in English

Nation branding has been criticised for leading to the homogenisation and depoliticisation of national interest and identity. This study examines the politics of nation branding in relation to its configuration with public diplomacy and the institutional policy context in which they are embedded. Informed by Scandinavian institutionalism and the analytical concept of translation, the study reveals that the way that nation branding relates to public diplomacy within an institutional context sets the frame for its politicisation. Translation enables the understanding of nation branding as a dynamic process of becoming that unfolds in relation to time and place. The research contributes to a more nuanced view on nation branding in presenting its toolbox practices as less determined by a corporate marketing logic. Despite the uniformity that allegedly characterises nation branding practices, the processes by which nation branding initiatives are implemented in Scandinavia are found to differ profoundly.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2016

Språk

Engelska

Sidor

172-186

Publikation/Tidskrift/Serie

Place Branding and Public Diplomacy

Volym

12

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Palgrave Macmillan

Ämne

  • Media and Communications

Nyckelord

  • Public diplomacy
  • Scandinavian institutionalism
  • depoliticisation
  • nation branding
  • translation

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1751-8040