Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

hm

Henrik Merkelsen

Lärare

hm

The Construction of Brand Denmark: A Case Study of the Reversed Causality in Nation Brand Valuation

Författare

  • Henrik Merkelsen
  • Rasmus Kjaergaard Rasmussen

Summary, in English

In this article we unpack the organizational effects of the valuation practices enacted by nation branding rankings in a contemporary case where the Danish government employed branding-inspired methods. Our main argument is that the use of nation branding was enabled by the Nation Brands Index via its efficient translation of fuzzy political goals into understandable numerical objectives. The Nation Brands Index becomes the driving force in a powerful bureaucratic translation of nation branding which in turn has several reordering effects at organizational level. We thus demonstrate how the Nation Brands Index permits bureaucratic expansion in central government administration as it continuously maintains and reconstructs problems solvable by the initiation of more nation branding initiatives and projects and hence more bureaucratic activity.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2015-12-11

Språk

Engelska

Sidor

181-198

Publikation/Tidskrift/Serie

Valuation Studies

Volym

3

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Linköping University Electronic Press

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • Nation branding
  • Measurement
  • Risk
  • Reputation
  • Bureaucracy

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2001-5992