Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Hui

Hui Zhao

CRISIS COMMUNICATION | DIGITAL MEDIA

Hui

Contextual Awareness on Organizational Crises : National Contexts and Crisis Attribution

Författare

  • Hui Zhao

Summary, in English

This study examines the influences of national contexts on crisis attribution to address the recent appeal for a more contextually sensitive perspective in crisis communication research. Specifically, this study revisits the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) in the Chinese context by taking an online discussion on Weibo about a high-profile homicide in a McDonald’s restaurant as the case. Built on the framing theory and categorization of national contexts, an inductive framing analysis of 100 top forwarded posts demonstrates a complex negotiation process of context-embedded frames and its significant impacts on crisis attribution. The model of SCCT is then refined by integrating national contexts into the concept of “modifier.” Implications for both theory and practice are also discussed.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2020

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Public Relations Inquiry

Volym

9

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • Organizational crisis
  • crisis communication
  • social media
  • crisis attribution
  • China
  • Situational Crisis Communication Theory (SCCT)

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2046-147X