Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Hui

Hui Zhao

CRISIS COMMUNICATION | DIGITAL MEDIA

Hui

Comparative Studies of Internet Use: A Review of SSCI-Indexed Journal Articles, 1969–2019

Författare

  • Hui Zhao
  • Jun Liu

Summary, in English

To map out the state of the art of comparative studies of Internet use and recognize the contributions and shortcomings in the current literature, we have used a four-dimension framework to conduct a review of journal articles indexed in the Social Sciences Citation Index (SSCI) in the field of communication studies in the Web of Science core collection between 1969 and 2019. Our findings describe comparative studies of Internet use as an increasingly diverse topic in terms of its widespread publication outlets across different (sub)fields in communication studies, along with emerging dimensions of comparison. Meanwhile, conventional pitfalls and limits remain, including the easily ignored consideration and justification of equivalence and comparability in the research object and the analytical method, as well as the remaining dominant cross-territorial perspective and quantitative methods. We offer corresponding proposals to overcome pitfalls and advance future comparative studies of Internet use and, in a broader sense, comparative communication research.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2020

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

International Journal of Communication

Volym

14

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

USC Annenberg Press

Ämne

  • Communication Studies
  • Media Studies

Nyckelord

  • comparative research
  • Internet use
  • digital media use
  • review
  • equivalence
  • comparability

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1932-8036