Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Hui

Hui Zhao

CRISIS COMMUNICATION | DIGITAL MEDIA

Hui

Explicating the social constructionist perspective on crisis communication and crisis management research : a review of communication and business journals

Författare

  • Hui Zhao

Summary, in English

There is a growing body of literature concerning the social construction of crisis. This study aimed to clarify inconsistencies regarding the social constructionist perspective by examining how the key terms of social constructionism are applied in crisis communication and crisis management studies. Through an analysis of 65 scholarly works in both communication and business journals, this study proposes a four-dimensional model of social constructionist crisis research (SCCR): (1) cause–the objective facticity and subjective meaning of crisis; (2) text–a constitutive view of language; (3) meaning–multiple actors and multiple realities; and (4) context–societal context awareness. Next, three approaches to SCCR are identified: a terminological approach, a framing approach, and a complexity-based approach. Lastly, the implications of social constructionism for theory and methodology development in crisis communication are discussed.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2020

Språk

Engelska

Sidor

98-119

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Public Relations Research

Volym

32

Issue

3-4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Routledge

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • crisis communication
  • crisis management
  • review
  • Social constructionism

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1062-726X