Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Hui

Hui Zhao

CRISIS COMMUNICATION | DIGITAL MEDIA

Hui

Revisiting a Social Constructionist Approach to Crisis Communication: Investigating Contemporary Crises in China

Författare

  • Hui Zhao
  • Jesper Falkheimer
  • Mats Heide

Summary, in English

The current study provides a social constructionist approach to crisis communication in the Chinese context. Crisis communication is viewed as a form of strategic communication, involving multiple stakeholders in situations that are dependent on context, space and time. This approach provides a much-needed path for investigating and understanding crisis communication practices in contemporary China. The distinct Chinese context for crisis communication, with both an authoritarian government structure and a digital transformation of society, challenges theories originally developed in the Western countries. To address this issue, this study proposes a three-theme analytical framework to examine crisis communication practices in the Chinese context: (1) an audience (or stakeholder) orientation—focusing sense-making, (2) a proactive and interactive approach—focusing communication, and (3) a community—focused approach—focusing a long-range precrisis perspective.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2017-10-20

Språk

Engelska

Sidor

364-378

Publikation/Tidskrift/Serie

International Journal of Strategic Communication

Volym

11

Issue

5

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Media and Communications

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1553-1198