Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Jesper

Jesper Falkheimer

Professor

Jesper

Formation of a region: Source strategies and media images of the Sweden-Danish Oresund Region

Författare

  • Jesper Falkheimer

Summary, in English

The research applies media discourse analysis and late modernity theory to the social construction of the transnational Oresund Region between the South of Sweden and East of Denmark. Based on interviews with PR sources and journalists, analysis of newspaper texts and opinion polls, the study found that despite trans-national aims the region is mainly constructed through Swedish or Danish national perspectives. It was also found that as a news management strategy, the factual strategy, emphasizing logical arguments and the production of reports, surveys, analysis, books and seminars aimed towards opinion elites, has been most successful. The communicated region is dominated by a national growth discourse where regional political-economical elites support local and national growth prior to other values. The media formation of the Oresund Region is dominated by elite actors and has an auto-communicative character.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2005

Språk

Engelska

Sidor

293-295

Publikation/Tidskrift/Serie

Public Relations Review

Volym

31

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • transnational journalism
  • relations
  • public
  • sources
  • media analysis
  • opinion formation
  • news management

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0363-8111