Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Jesper

Jesper Falkheimer

Professor

Jesper

Expanding the Scope of Strategic Communication : Towards a Holistic Understanding of Organizational Complexity

Författare

  • Mats Heide
  • Sara von Platen
  • Charlotte Simonsson
  • Jesper Falkheimer

Summary, in English

The purpose of this article is to contribute to the discussion concerning the present position and future directions of strategic communication by look- ing into the past and offering some proposals and a vision of how to develop and advance the field further. Research in strategic communication has mostly focused on communication professionals working in commu- nication departments or agencies as primary agents of communication. However, this reflects a limited comprehension of organizations. The article addresses the need to focus not only on communicators, but also on managers and coworkers as key actors when trying to understand and theorize the practice of strategic communication.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2018-08-13

Språk

Engelska

Sidor

452-468

Publikation/Tidskrift/Serie

International Journal of Strategic Communication

Volym

12

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Communication Studies

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1553-1198