Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Default user image.

Maria Månsson

Lärare

Default user image.

Tourists' place-making performances through music

Författare

  • Jörgen Eksell
  • Maria Månsson

Redaktör

  • Maria Månsson
  • Anne Buchmann
  • Cecilia Cassinger
  • Lena Eskilsson

Summary, in English

Traditionally tourists are treated as passive media consumers but this chapter departs from a performance perspective emphasizing tourists’ active role. This chapter deals with how popular music affects tourists’ experiences in destinations by exploring the performance of place-making practices by tourists as they engage with music. The performance perspective is complemented with a ritual perspective that also allows an analysis of mundane practices. The problematization focus on two situations in Liverpool and highlight a number of different practices. The dynamics between planned and unplanned, and scripted and spontaneous performances are explored as well as the mediatized nature of these practices.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2020-07-08

Språk

Engelska

Sidor

235-245

Publikation/Tidskrift/Serie

The Routledge Companion to Media and Tourism

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Routledge

Ämne

  • Economic Geography

Nyckelord

  • musik
  • Medialisering
  • framträdande
  • ritual
  • music
  • performance
  • Mediatization
  • ritual
  • place-making

Status

Published