Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Default user image.

Maria Månsson

Lärare

Default user image.

Authenticity in tourism theory and experience. Practically indispensable and theoretically mischievous?

Författare

  • Kevin Moore
  • Annæ Buchmann
  • Maria Månsson
  • David E. Fisher

Summary, in English

The notion of authenticity arises in tourism research in two ways: In theory, as a contentious, complicated and disputed construct; empirically, as a recurrent theme in accounts of tourist experiences of place and culture and as a quality of tourists' experiences. This duality creates tension over the utility of authenticity in research and theory. We review recent literature on authenticity within tourism scholarship –and more generally– and propose a partial resolution of this tension through demystifying the concept. We do this by highlighting its embeddedness in the activity of both research and tourism. That is, we conclude that authenticity can shed its problematic dualism by understanding how it is used in theorising and the activities of tourism.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2021-07

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Annals of Tourism Research

Volym

89

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Pergamon Press Ltd.

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • Authenticity
  • Embodiment
  • Existential authenticity
  • Sincerity
  • Theory

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0160-7383