Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Nils Gustafsson (2020)

Nils Gustafsson

elite networks, political communication & social media

Nils Gustafsson (2020)

Methodological challenges of experiments in social media

Författare

  • Emma Bäck
  • Nils Gustafsson
  • Hanna Bäck

Summary, in English

Experiments in social media have rapidly become an important method in social science. However, there are a number of methodological problems connected to this method. One of these is the fact that social media are dominated by a small number of information oligopolists such as Facebook, Twitter and Instagram. Since the service provider has control over the information and the algorithms that structure the information, manipulation in a controlled environment is impossible without cooperation. This presents the researcher with a choice: either you try to cooperate with the service providers or you try to emulate the services in a lab setting. Either choice presents the researcher with a number of challenges. This paper outlines a typology of the methodological problems associated with either choice.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation
  • Statsvetenskapliga institutionen

Publiceringsår

2015

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Ämne

  • Political Science (excluding Public Administration Studies and Globalization Studies)
  • Psychology
  • Communication Studies

Nyckelord

  • political communication
  • experiments
  • social media
  • methodology
  • methods

Conference name

NordMedia 2015

Conference date

2015-08-13 - 2015-08-15

Conference place

Denmark

Status

Unpublished

Forskningsgrupp

  • Politisk kommunikation