Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Nils Gustafsson (2020)

Nils Gustafsson

elite networks, political communication & social media

Nils Gustafsson (2020)

The subtle nature of Facebook politics: Swedish social network site users and political participation

Författare

  • Nils Gustafsson

Summary, in English

Sweden, with a high level of political participation and an avant-garde position regarding internet access, broadband and social media penetration in the population, is a critical case for studying social media in relation to political participation. Three types of users – members of political parties, members of interest organizations, and non-members – are interviewed in focus groups about their attitudes to political content in the social network site Facebook. The discussions show that although practices and attitudes vary, using social network sites alone does not drive previously inactive respondents to political participation. Respondents who are members of interest organizations view social network sites as valuable tools for participation, whereas respondents who are not refrain from sharing political views with their friends. They are exposed to political content and requests for participation, but prefer generally to remain passive.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

1111-1127

Publikation/Tidskrift/Serie

New Media & Society

Volym

14

Issue

7

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • Political Science

Nyckelord

  • Web 2.0
  • social network sites
  • social media
  • political participation
  • political mobilization

Status

Published

Projekt

  • Viral politik. Politisk mobilisering i sociala medier

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1461-4448