Nils Gustafsson (2020)

Nils Gustafsson

elite networks, political communication & social media

Nils Gustafsson (2020)

Experiment

• Nils Gustafsson
  • Nils Holmberg

Summary, in Swedish

Experimentella metoder har blivit alltmer populära inom en rad olika samhällsvetenskapliga ämnen under de senaste åren. I den här boken får du lära dig vad ett experiment är, när ett experiment passar, och hur du designar och genomför experiment. Dessutom berättar författarna om experimentets historia i samhällsvetenskapen, kritik mot experiment som metod, etiska aspekter och något om framtidsutsikterna för samhällsvetenskapliga experiment i en tid av big data, maskininlärning och artificiell intelligens.

Avdelning/ar

• Institutionen för strategisk kommunikation