Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

nils holmberg

Nils Holmberg

Universitetslektor

nils holmberg

The use of eye-tracking and retrospective interviews to study teenagers' exposure to online advertising

Författare

  • Kerstin Gidlöf
  • Nils Holmberg
  • Helena Sandberg

Avdelning/ar

  • Humanistlaboratoriet
  • Kognitionsvetenskap
  • Medie- och kommunikationsvetenskap

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

329-345

Publikation/Tidskrift/Serie

Visual Communication

Volym

11

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • Human Aspects of ICT

Nyckelord

  • advertising
  • exposure
  • eye-tracking
  • internet
  • retrospective interviews
  • teenager

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1470-3572