Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

nils holmberg

Nils Holmberg

Universitetslektor

nils holmberg

Attending to different types of visuals in massmedia: Eye tracking studies on newspaper reading, netpaper reading and online advertising

Författare

  • Jana Holsanova
  • Helena Sandberg
  • Kerstin Gidlöf
  • Nils Holmberg

Avdelning/ar

  • Kognitionsvetenskap
  • Humanistlaboratoriet
  • Medie- och kommunikationsvetenskap

Publiceringsår

2011

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Panel on Reception and Understanding of Visuals. Empirical and Theoretical Approaches’ (Organisers: Hans-Juergen Bucher & Jana Holsanova)

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Ämne

  • Human Aspects of ICT

Conference name

The 61th Annual Conference of the International Communication Association, 2011

Conference date

2011-05-25 - 2011-05-30

Conference place

Boston, United States

Status

Published