Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

nils holmberg

Nils Holmberg

Universitetslektor

nils holmberg

Method for tracking reflected reading and multimodal learning of pupils with various abilities

Författare

  • Jana Holsanova
  • Nils Holmberg
  • Johan Ek

Summary, in English

We present a novel method for tracing reflected reading and multimodal learning, based on a combination of eye tracking and cued retrospective verbal protocols. With the help of this method, we can trace pupils’ problem solving, their integration of text, pictures and graphics, connect the process of reflected reading to the product (scores, learning outcomes) and uncover pupils' reading strategies.

Avdelning/ar

  • Kognitionsvetenskap
  • Humanistlaboratoriet

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

92-94

Publikation/Tidskrift/Serie

Proceedings of the Designs for Learning conference

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Aalborg Universitetsforlag

Ämne

  • Human Aspects of ICT

Nyckelord

  • eye tracking
  • retrospective verbal protocols
  • task-oriented reading
  • metacognition & learning strategies
  • adaptive learning materials

Conference name

Designs for Learning, 3rd International Conference Exploring Learning Environments

Conference date

2012-04-25 - 2012-04-27

Conference place

Copenhagen, Denmark

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-87-995328-0-3