Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

nils holmberg

Nils Holmberg

Universitetslektor

nils holmberg

Children’s visual attention to Internet adverts depends on individual level of oculomotor control

Författare

  • Nils Holmberg
  • Kenneth Holmqvist
  • Helena Sandberg

Avdelning/ar

  • Humanistlaboratoriet
  • Medie- och kommunikationsvetenskap
  • eSSENCE: The e-Science Collaboration

Publiceringsår

2013

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Media Psychology

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Ämne

  • Human Aspects of ICT

Nyckelord

  • internet
  • advertising
  • visual attention
  • children
  • eye-tracking
  • vi- sual saliency

Status

Submitted