Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

ra

Rickard Andersson

Universitetslektor

ra

Managing communication

Författare

  • Rickard Andersson
  • Lars Rademacher

Redaktör

  • François Cooren
  • Peter Stücheli-Herlach

Summary, in English

This chapter deals with communication management as a specific form of management communication responsible for authoring, enacting, and controlling an
organization’s communication to create value. The chapter covers central ideas in the
communication management literature, the practices, forms and contexts of communication management, and how the communication management literature has approached the concept of value creation. The authors encourage researchers interested in communication management to investigate what forms and practices of communication management could stimulate stakeholder polyphony and employee voice. The first section contains a brief overview over central ideas in the communication management literature, the second section focuses on the practices, forms and contexts of communication management, the third section contains a review of communication management and value creation, the fourth section highlights the usefulness of the Communication as Constitutive (CCO) approach for analyzing contemporary developments in communication management, and the last section contains the conclusions and future directions.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2021-08-23

Språk

Engelska

Sidor

279-293

Publikation/Tidskrift/Serie

Handbooks of Applied Linguistics

Volym

16

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

De Gruyter

Ämne

  • Media and Communications

Nyckelord

  • communication management
  • value creation
  • CCO
  • strategic communication
  • management communication

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-1-5015-1655-9
  • ISBN: 978-1-5015-0795-3