Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

ra

Rickard Andersson

Universitetslektor

ra

Planning and Designing

Författare

  • Howard Nothhaft
  • Alicia Fjällhed
  • Rickard Andersson

Redaktör

  • François Cooren
  • Peter Stücheli-Herlach

Summary, in English

The chapter addresses planning and designing by asking a threefold question: 1) How does talk about plans and designs mobilize specific understandings of the organization, its environment, future and purpose? 2) How do plans and designs have agency in organizations? 3) How do management concepts affect planning and designing? The chapter draws on various illustrative examples – from Babylonian metaphysics to the U.S. Constitution, from Hobbes’s Leviathan to Prussian military doctrine – to suggest that ‘talk’ about planning and designing has more fundamental implications than previously theorized. Prosperous civilization, the chapter argues, requires plannability of the future and purpose to human action. After a brief etymological exploration and preliminary definition, the chapter explores this idea against the CCO-framework’s backdrop and key assumptions: that communication is constitutive of organizations.

Avdelning/ar

  • Institutionen för strategisk kommunikation

Publiceringsår

2021-08-23

Språk

Engelska

Sidor

231-246

Publikation/Tidskrift/Serie

Handbooks of Applied Linguistics

Volym

16

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

De Gruyter

Ämne

  • Communication Studies

Nyckelord

  • planning
  • designing
  • strategy
  • CCO
  • ventriloquism
  • smoke and crystal
  • future
  • purpose

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781501516559
  • ISBN: 9781501508059