Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Varumärkeskultur, 7.5 hp

KOMC51

Är du intresserad av att lära dig och förstå mer om varumärkeskultur? Vill du diskutera och reflektera över varumärken som kulturartiklar? Vill du utveckla din kunskap om varumärkens visuella identitet i förhållande till historiska och sociokulturella förändringar i samhället? Då är det här kursen för dig!

Kursens syfte är att ge studenten teoretisk kunskap om varumärkeskultur. I kursen kartlägger vi utvecklingen av varumärken i relation till historiska och sociokulturella förändringar i samhället. Kursens tonvikt ligger på varumärken som produkter inom både konsumentkulturer och visuella kulturer. 

Kursen ges på Campus Helsingborg.

Studievägledare

Cecilia Nygren
Studievägledare

E-post:
studievagledare [at] isk [dot] lu [dot] se

Kursinformation

Kurskod: KOMC51
Högskolepoäng: 7.5 hp

Startperiod: HT21
Nivå: Grundnivå
Undervisningsspråk: Engelska
Kursansvarig: Marie Ledendal

Plats: Helsingborg
Studietakt: Heltid (100%)
Undervisningstid: Dagtid

Förkunskap:För tillträde till kursen krävs 60 högskolepoäng i strategisk kommunikation eller motsvarande.
Muntlig och skriftlig språkfärdighet i engelska motsvarande Engelska 6/B från svenskt gymnasium är ett krav. Ekvivalering genomförs i enlighet med nationella riktlinjer. Generellt undantag för kravet på kunskaper i svenska medges för internationella studenter.

Platserna fördelas enligt: Betyg (20 %), Högskoleprov (10 %), Akademiska meriter (APGR, 70 %).