Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Varumärkeskultur, 7.5 hp

KOMC50
Är du intresserad av att lära dig och förstå mer om varumärkeskultur? Vill du diskutera och reflektera över varumärken som kulturartiklar? Vill du utveckla din kunskap om varumärkens visuella identitet i förhållande till historiska och sociokulturella förändringar i samhället? Då är det här kursen för dig!

Kursens syfte är att ge studenten teoretisk kunskap om varumärkeskultur. I kursen kartlägger vi utvecklingen av varumärken i relation till historiska och sociokulturella förändringar i samhället. Kursens tonvikt ligger på varumärken som produkter inom både konsumentkulturer och visuella kulturer. 

Kursen ges på Campus Helsingborg.

Sidansvarig:

Studievägledare

Cecilia Nygren
Studievägledare

Amanda Barani
Studievägledare

E-post: studievagledare [at] isk [dot] lu [dot] se
Tel: 042-35 65 95

Kursinformation

Kurskod: KOMC50
Högskolepoäng: 7.5 hp

Startperiod: HT
Nivå: Grundnivå (Kandidatnivå)
Undervisningsspråk: Engelska
Kursansvarig: Marie Ledendal

Plats: Helsingborg
Studietakt: Heltid (100%)
Undervisningstid: Dagtid

Förkunskap: För tillträde till kursen krävs 60 högskolepoäng i strategisk kommunikation eller motsvarande.
Muntlig och skriftlig språkfärdighet i engelska motsvarande Engelska 6/B från svenskt gymnasium är ett krav. Ekvivalering genomförs i enlighet med nationella riktlinjer. Generellt undantag för kravet på kunskaper i svenska medges för internationella studenter.

Platserna fördelas enligt: Betyg (20 %), Högskoleprov (10 %), Akademiska meriter (APGR, 70 %). 

Institutionen för strategisk kommunikation
Lunds Universitet | Campus Helsingborg
Besök: Universitetsplatsen 2 Helsingborg
Postadress: Box 882, 251 08 Helsingborg
Telefon:
 042-35 65 95
E-post: info [at] isk [dot] lu [dot] se

Samhällsvetenskapliga fakulteten | Campus Helsingborg