KOMN02 - Praktik i strategisk kommunikation på masternivå, 30 hp

Välkommen till institutionen för strategisk kommunikation

Registrering på kursen sker genom att lämna in praktikavtal och praktikplan. Registreringen följs av en kursintroduktion med information om kursen och de olika momenten som ingår vid sidan av huvuddelen, som är praktiken, vilket framgår av kursschemat.

Meddela Lena Rolén, mejl: info [at] isk [dot] lu [dot] se (info[at]isk[dot]lu[dot]se) snarast möjligt, dock senast den 15 augusti, om du inte längre avser att läsa kursen.

Till denna kurs krävs förberedelser i god tid innan kursstart. Var vänlig att ta del av följande dokument på vår hemsida:

Läs också gärna kursplanen och litteraturlistan.

Instruktioner för registrering

Ladda upp din praktikplan på Canvas eller skicka den inscannad via e-post till scott [dot] burnett [at] isk [dot] lu [dot] se (Scott Burnett) senast 16 augusti. Ditt praktikavtal scannas och mailas direkt till kursansvarig scott [dot] burnett [at] isk [dot] lu [dot] se (Scott Burnett) senast 23 augusti 2019.

Praktikmöjligheter

Institutionen har en öppen Facebook-grupp där vi regelbundet publicerar erbjudanden om praktik. Gå gärna med och se om det finns något där om passar dig.

Bästa hälsningar,

scott [dot] burnett [at] isk [dot] lu [dot] se (subject: KOMN01) (Scott Burnett),
kursansvarig

KOMN02 - Praktik i strategisk kommunikation på masternivå, 30 credits

Syftet med kursen är att förbereda studenten för ett framtida arbetsliv genom att ge studenten dels möjlighet att relatera sina akademiska färdigheter till yrkesrelaterade arbetsuppgifter, dels möjlighetet att etablera kontakter med potentiella arbetsgivare. Den verksamhetsförlagda praktiken inom strategisk kommunikation kan utföras inom offentlig eller privat verksamhet samt frivilligorganisationer, i Sverige eller utomlands.

Kursplan
Litterturlista